خونریزی لثه
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


خونریزی لثه

https://cdn-blog.credihealth.com/wp-content/uploads/2018/10/Bleeding-Gums-1.jpg

خونریزی لثه

اگرچه خونریزی لثه در نتیجه بیماری هایی است که ممکن است در لثه ایجاد شود ، اما به دلیل سایر مشکلات سلامتی نیز می تواند رخ دهد. خونریزی لثه ای همچنین می تواند در نتیجه مسواک زدن بیش از حد دندان ها ، استفاده بیش از حد از نخ دندان یا استفاده نادرست از پروتزها ایجاد شود.

همراه با این مشکلات و سایر مشکلات روزمره ، خونریزی لثه همچنین می تواند بیماری هایی مانند پریودنتیت ، لوسمی ، کمبود ویتامین و کمبود پلاکت را تحت تأثیر قرار دهد. چنین بیماری هایی باعث می شود که لثه به راحتی خونریزی کرده و ملتهب شود. به همین دلیل ، کسانی که مشکل خونریزی لثه ای دارند قطعاً باید برای اطلاع از علت این مشکل به یک موسسه بهداشتی مراجعه کنند و درمان آن را شروع کنند.

خونریزی لثه چیست؟

خونریزی لثه بر سلامتی فرد تأثیر منفی می گذارد ، از تجمع پلاک بیش از حد در لثه شروع می شود. پلاک باکتریایی چسبناک و بی رنگ که در نتیجه تجمع پلاک تشکیل شده و باعث التهاب در لثه می شود. این پلاک ها به مرور زمان باعث خونریزی و لثه های ناسالم در فرد می شوند.

تجمع بیش از حد پلاک می تواند باعث خونریزی و همچنین بیماری استخوان فک به نام پریودنتیت شود که یک مسئله سلامتی بسیار مهم است. این بیماری و بیماری های مشابه در دهان می تواند بر سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد. بنابراین ، خونریزی لثه باید جدی گرفته شود و دلایل ایجاد این مشکل باید با تماس با دندانپزشک بررسی شود و بلافاصله روند درمان آغاز شود.

علائم خونریزی لثه چیست؟

خونریزی لثه معمولاً هنگام مسواک زدن مشاهده می شود. علاوه بر این ، برخی از مشکلات حساسیت به عنوان علائم مختلف بیماری رخ می دهد که باعث خونریزی لثه می شود. سوزن سوزن شدن در لثه هنگام مصرف نوشیدنی های گرم و سرد ، احساس فشار به لثه هنگام جویدن غذا ، قرمزتر از رنگ طبیعی لثه و علاوه بر این وضعیت ، تورم ، فشار بیش از حد لثه پروتزهای استفاده شده از مهمترین علائم خونریزی لثه است.

https://www.southfloridadentalcare.com/wp-content/uploads/2019/08/WhiteRabbit_Dental_750_1_What-You-Can-Do-to-Stop-Your-Gums-from-Bleeding_8.30.19.jpg

چه عواملی باعث خونریزی لثه می شود؟

جدا از بیماری های مرتبط با لثه ، بسیاری از بیماری های دیگر نیز می توانند باعث خونریزی لثه شوند. شایعترین دلایل خونریزی لثه عبارتند از:

 

- مسواک زدن با فشار روی لثه

- تغییرات هورمونی در دوران بارداری

- استفاده نادرست از نخ دندان

- مال اکلوژن (اختلال گزش)

- سیگار کشیدن

- عفونت

- رژیم غذایی ضعیف

- استفاده از داروهای ضد انعقاد خون

- کمبود ویتامین C یا ویتامین K

- دیابت

- بیماری قلبی

 

چگونه خونریزی لثه تشخیص داده می شود؟

خونریزی لثه ای معمولاً  دلیل نیست بلکه نتیجه بیماری است. برای جلوگیری از این نتیجه ، لازم است که به طور منظم با یک پزشک متخصص مشورت کنید. مراقبت روزانه از دهان و دندان باید به طور منظم و با دقت انجام شود ، علاوه بر این ، حداقل هر 6 ماه باید معاینه دندانپزشک انجام شود.

با معاینه دندانپزشک ، همه مشکلات مربوط به بهداشت دهان و دندان را می توان یافت. در حین معاینه ، اگر معاینه توسط دندانپزشک و مشکلات تجربه شده توسط بیمار با دندانپزشک در میان گذاشته شود ، بیماری های احتمالی دندان به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند.

در برخی موارد ، ممکن است برخی آزمایشات توسط پزشک درخواست شود تا تشخیص به راحتی انجام شود. پس از اجرای تمام این روش ها ، می توان نتایج اساسی خونریزی لثه و سایر مشکلات مربوط به سلامت دهان را تعیین کرد و روند درمانی مناسب را شروع کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دندان درد, التهاب لثه, دندانپزشک, سلامت لثه, بهداشت دهان و دندان, خونریزی لثه,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.